wyzwanie www

Kolejny artykuł z cyklu SEO, dziś odpowiadam na pytania czytelników, których ciekawią frazy i słowa kluczowe.  Aby nie przedłużać, zapraszam do lektury! Dowiedz się, jak zaistnieć w wyszukiwarkach!

Frazy i słowa kluczowe w pozycjonowaniu

Jak dodawać słowa kluczowe?

W jaki sposób regularnie wstawiać słowa kluczowe w postach blogowych na własnej stronie, by coraz lepiej pozycjonowała się w Google?
Diana

Naturalnie! Jeśli masz już wyznaczone swoje słowa kluczowe to wplataj je naturalnie w zdania Twoich treści. Niektóre wtyczki (np. SEO Yoast) sugerują, aby nie odmieniać słów, jednak to jest błąd. Pamiętaj, że te wtyczki są stworzone głównie dla języka angielskiego, który nie ma takich odmian słów, jak to ma miejsce w języku polskim.

Dodatkowo słowa kluczowe powinny się znaleźć w tytule, opisie. Natomiast w treści wpisu powinny zajmować około 0,5-2,5% całej streści. Każdy wpis blogowy powinien mieć wyznaczone inne słowo kluczowe, aby nie rywalizowały między sobą o miejsce w rankingu, dlatego warto używać synonimów lub uszczegóławiać całe frazy kluczowe.

Długi ogon w pozycjonowaniu

Staram się pozycjonować stronę na frazy z długiego ogona. Tworzę odpowiednie treści do wybranych fraz i chciałabym żeby to właśnie te strony wyświetlały się w wyszukiwarce, by klient był od razu kierowany do treści, których aktualnie potrzebuje i szuka. Niestety tak się nie dzieje, w większości przypadków w wynikach wyszukiwania pojawia się strona główna, stąd też niższy CTR oraz dużo odrzuceń strony.
Małgorzata

dlugi_ogonBardzo dobrze, że pozycjonujesz się na frazy długoogonowe. To właśnie one mają największą moc w pozycjonowaniu. Już tłumaczę o co z nimi chodzi. Najbardziej popularne zapytania są wyszukiwane dziennie setki lub nawet tysiące razy. Jednakże jest dla nich bardzo wysoka konkurencja i trudno się dla nich wybić. Rzadziej wyszukiwane i dłuższe frazy mają mniejszą konkurencję i łatwiej zaistnieć dla nich w sieci. Ale najważniejsze jest to, że w sumie zajmują 70% wszystkich wyszukań. Czyli pozycjonując się dla niszowych fraz możesz zdobyć szybciej bardzo dobre rezultaty. Najlepiej wykorzystuje się ten mechanizm poprzez prowadzenie bloga nasyconego słowami kluczowymi.

Trudno mi powiedzieć bez analizy Twojego konkretnego przypadku w czym może być problem. Sprawdź, czy nie występuje u Ciebie kanibalizacja słów kluczowych, czyli czy nie masz kilku artykułów skierowanych na te same słowa kluczowe. W Google Search Console możesz sprawdzić, jakimi słowami kluczowymi jest w tej chwili Twoja strona nasycona. Problem może także leżeć zupełnie gdzie indziej, być może Twoja strona internetowa nie jest poprawnie zoptymalizowana pod SEO i na przykład nie ma odpowiednich znaczników w kodzie. Dołącz do mojej grupy wsparcia na FB, a przeanalizujemy Twój przypadek i poszukamy problemu.

Narzędzia do wyznaczania słów kluczowych

  1. Czy tworzenie tekstów na bloga “nafaszerowanymi ” frazami jest potrzebne do pozycjonowania?
  2. Czy adwords są miarodajne, słuchać się ich wybierając frazy, a może są inne, lepsze programy ?

Urszula

1.Uważam, że teksty na bloga powinny być pisane przede wszystkim dla Twoich czytelników, pozycjonowanie jest ważne, ale tak naprawdę to na odbiorcy zależy Ci najbardziej. Dlatego umieszczaj frazy naturalnym językiem w zdaniach – a Twoje słowa kluczowe nie powinny zajmować więcej niż 2,5% objętości całego taktu. Myślę, że nie jest to w cale tak dużo, więc raczej nie nazywałabym tego “nafaszerowaniem” a na przykład “wzbogaceniem”. 🙂

2.Planer słów kluczowych Google AdWords jest pierwszym narzędziem, po które sięgam, aby wyznaczyć słowa kluczowe. Jest to rozwiązanie do planowanie płatnych reklam w Google, ale doskonale nadaje się także do znalezienia odpowiednich fraz kluczowych i sprawdzenia ich konkurencyjności.

Drugim ważnym narzędziem jest także darmowe rozwiązanie Google Trends, w którym sprawdzisz trend popularności danych fraz kluczowych w czasie i dla różnych lokalizacji.

Następnie warto bliżej przyjrzeć się danym z wyszukiwarek, tam także znajdziesz wiele ciekawych informacji na przykład:

  • liczba zaindeksowanych stron,
  • pokrewne wyszukiwania,
  • często wykorzystywane kombinacje fraz
  • oraz opcja Google Instant, czyli autouzupełniania i podpowiedzi, które pojawiają się, gdy zaczynasz pisać frazę do wyszukiwania.

Na koniec polecę ciekawe narzędzie SEMSTORM, w którym sprawdzisz frazy kluczowe użyte na swojej oraz na dowolnej innej stronie internetowej. W planie darmowym możesz przez 14 dni używać tego narzędzia w okrojonej wersji, jeśli jednak Ci się spodoba to w moim kursie online z SEO przekazuję 30% rabatu na abonament.

Lokalny biznes

Moje pytanie brzmi. Aktualnie mieszkam w Poznaniu co do pozycjonowania uczę się sam, z różnymi skutkami i wynikami. Prowadzę mały serwis komputerowy i moje słowo kluczowe które sobie postawiłem za cel to “naprawa laptopów Poznań” i teraz pytanie: gdy zamienię lokalizację serwisu na inne miasto to czy mam zmieniać domenę bo przecież posiadam sporą ilość linków z miastem Poznań w tekście. Czy przed przeniesieniem zdobywać linki z odpowiednią nazwa miasta. Czy stare linki nie będą kłopotliwe i nie będą robiły czarnej roboty.
Krzysztof

Według mnie, nie powinieneś mieć z tym problemu i nie jest konieczna zmiana domeny. Możesz starać się już o pozyskiwanie linków zawierających nowe miasto w nazwie, możesz zacząć także tworzyć już treści nasycone tym słowem kluczowym. Pamiętaj, aby wszystkie linki prowadzące do Twojej strny nie miały takiej samej frazy, bo jest to przez Google traktowane jak spamowanie, a nie jak wartościowy link zewnętrzny.

Masz lokalny biznes, więc polecam Ci założenie stron w lokalnych wyszukiwarkach firm: Google Moja Firma, Yahoo Small Business i Bing Places. Dzięki temu wyszukiwarki będą znały lokalizacje Twojego serwisu i nawet bez nasycania strony nazwą nowego miasta będą wiedziały, gdzie znajduje się Twoja firma i będą wyświetlać Cię dla prawidłowych zapytań.

Pozycjonowanie bez słów kluczowych?

Jak pozycjonować stronę, jeśli w tekście (i temacie) na blogu nie można używać słów kluczowych ?
Anna

Nie jest to łatwe zadanie, ale zacznij od pozyskiwania linków zewnętrznych z oczekiwanymi frazami. Możesz je pozyskiwać poprzez tworzenie artykułów gościnnych na innych blogach lub udzielania wywiadów. Być może udałoby Ci się zamieścić te słowa kluczowe na Twojej stronie w inny sposób niż w treściach, na przykład w komentarzach czytelników pod konkretnym wpisie.

Możesz też spróbować dodawać inny tytuł i opis tekstu, który będzie wyświetlany w wyszukiwarkach – możesz go nasycić słowami kluczowymi. Niestety wyniki nie będą tak szybkie, jakby Twoje teksty były nasycone tymi frazami, ale być może uda Ci się w ten sposób osiągnąć satysfakcjonujące miejsca w Google.

Przeczytaj wszystkie artykuły z cyklu pozycjonowanie – pytania i odpowiedzi.

Jeśli interesujesz się SEO i nie wiesz jak wystartować to pobierz darmowy rozdział kursu “Opanuj SEO w 14 dni!”.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

18 Komentarze

  • Ciekawy tekst, bo dla mnie to niestety nadal czarna magia :/

    • Kolejny raz pojawia się fraza czarna magia w związku z pozycjonowaniem, a to naprawdę nic trudnego 🙂

  • Jak zacznę myśleć o pozycjonowaniu, to na pewno skorzystam 😉

  • Dla mnie pozycjonowanie do czarna magia. Ale to pewnie dlatego, że nie miałam kiedy na spokojnie usiąść, poczytać, nauczyć się tego 😉

  • Oooo, to mi się przyda, bo ciągle się tego uczę. 🙂 Ostatnio jednak mam SEO cały czas zielone. 😉

  • Czy na jeden tekst wybrać jedną frazę kluczową i czy ma być to wyraz, czy też cała fraza?

    • To zależy od Ciebie. Może być jeden wyraz lub kilka – aby dobrze opisywało Twój tekst.

  • A co myślisz o używaniu wtyczek?

    • Zdecydowanie polecam wtyczkę do WordPressa Yoast SEO – jest idealna do optymalizacji treści oraz do innych technicznych zagadnień, które mają wpływ na SEO 🙂

  • Muszę w końcu wgłębić się w temat!

  • […] dobrze dobrane słowa kluczowe (sprawdź artykuł Słowa kluczowe oraz frazy w SEO), […]

  • Na blogach kulinarnych znajduję często pod tekstem takie wyrażenie:
    “Strona znaleziona także po:
    szarlotka z jabłek
    szarlotka
    dobra szarlotka
    szarlotka prosty przepis
    szarlotka jak u babci”
    (przykładowo).
    Czy takie wstawianie słów kluczowych ma sens?

    • Według mnie na dłuższą metę nie ma, bo Google wymaga słów kluczowych połączonych w sensowne zdania. Zbyt wiele osób spamowało słowami kluczowymi po przecinku i to jest efekt tych działań.

  • […] Google AdWords nadaje się do zbierania ogólnych danych dotyczących słowa kluczowego, dlatego warto wykorzystać to narzędzie w połączeniu z innym, aby otrzymać lepszy obraz. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o dobieraniu słów kluczowych to zapraszam Cię do mojego artykułu: Słowa kluczowe oraz frazy w SEO – wszystko co musisz wiedzieć! […]

  • A ja mam dylemat. Podczas wybierania słów kluczowych, squirrly którego używam do ich sprawdzania podpowiada pokrewne zwroty i słowa. Słowa kluczowe które zawieram w url, w h1 i tekście posta czy ALT zdjęcia to jedno, ale czy mogę, czy powinienem używać tych pokrewnych zwrotów wplecionych w tekst jako taki? Czy one będą miały jakikolwiek wpływ na pozycje? Na przykład 5 star hotels in monaghan to zwrot kluczowy mojego ostatniego posta, ale w treści mogę użyć five star hotels in monaghan które tez ma jakaś tam liczbę wyszukań i kilka podobnych, czy ma to sens jeśli to będzie zwykły tekst?

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *